کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316370 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دلایل یادگیری پایتون و کاربردهای زبان برنامه نویسی Python

دلایل یادگیری پایتون و کاربردهای زبان برنامه نویسی Python

امروزه پایتون (Python) یک زبان برنامه‌نویسی بسیار محبوب است و اغلب نیاز به معرفی ندارد. این زبان به طور گسترده در بخش‌های مختلف تجاری مانند برنامه‌نویسی، توسعه وب و طراحی سایت با پایتون، یادگیری ماشین و علم داده استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد گسترده پایتون، جای تعجب نیست که این زبان برنامه‌نویسی از زبان جاوا به عنوان برترین زبان برنامه‌نویسی پیشی گرفته است. در این مقاله، ۱۲ دلیل یادگیری پایتون را بررسی خواهیم کرد و در پایان یک شرکت پیشرو ایرانی را معرفی می‌کنیم که زبان پایتون هم در میان تکنولوژی‌های مورد استفاده‌اش قرار دارد.

دلایل یادگیری پایتون و کاربردهای زبان برنامه نویسی Python

معرفی کلی زبان برنامه‌‌نویسی پایتون

پایتون چیست؟ یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و شی‌گرا با ساختارهای داده داخلی و معناشناسی (Semantics) پویاست که  از چندین پارادایم برنامه‌نویسی مانند ساختارها، برنامه‌نویسی شی‌گرا و تابعی پشتیبانی می‌کند. این زبان برنامه‌نویسی همچنین از ماژول‌ها و پکیج‌های مختلف پشتیبانی می‌کند که امکان ماژولار بودن برنامه و استفاده مجدد از کد را فراهم می‌کند. 

چرا باید پایتون یاد بگیریم؟ ۱۲ دلیل یادگیری پایتون

۱- فرصت‌های شغلی سودآور: پایتون دروازه‌ای است برای مسیرهای شغلی هیجان‌انگیز. تطبیق‌پذیری آن به شما امکان می‌دهد در حوزه‌های مختلف کار کنید. چه به توسعه وب، علم داده، یادگیری ماشین علاقه داشته باشید و چه اتوماسیون دوست بدارید، می‌توانید از قابلیت‌های پایتون استفاده کنید. نکته جذاب این که شرکت‌ها فعالانه به دنبال توسعه‌دهندگان پایتون هستند و میانگین دستمزد متخصصان پایتون قابل توجه است. یکی از دلایل اصلی یادگیری پایتون دقیقا همین مورد است. 

۲- یادگیری ماشین و هوش مصنوعی: پایتون زبانی مناسب و محبوب برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است. کتابخانه‌هایی مانند TensorFlow، PyTorch و scikit-learn به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا سیستم‌های هوشمند توسعه دهند. از خودروهای خودران گرفته تا تشخیص‌های پزشکی، پایتون نقشی اساسی در آن‌ها ایفا می‌کند.

۳- سهولت یادگیری: سینتکس تمیز و خواندنی پایتون، آن را برای مبتدیان دوست‌داشتنی می‌کند. یک برنامه‌نویس مبتدی باشید یا یک برنامه‌نویس با تجربه، پایتون به راحتی برای شما قابل استفاده است. اگر انتخاب شما زبان پایتون باشد، به راحتی می‌توانید در دریایی از آموزش‌های مختلف غوطه‌ور شوید، کدنویسی را تمرین کنید و از دیدن رشد مهارت‌هایتان لذت ببرید. 

۴- قابلیت‌های مربوط به علم داده: اگر علاقه دارید در زمینه علم داده فعالیت کنید، پایتون یک انتخاب عالی برای شما است؛ چرا که کتابخانه‌هایی مانند Pandas، NumPy و Matplotlib دستکاری، تجزیه و تحلیل و تجسم داده‌ها را تسهیل می‌کنند. در واقع دانشمندان داده برای استخراج بینش از مجموعه داده‌های بزرگ به پایتون متکی هستند.

۵- توسعه وب: پایتون فقط برای کار با داده‌ها نیست، بلکه یک ابزار قدرتمند توسعه وب هم به شمار می‌رود. چارچوب‌هایی مانند جنگو در پایتون به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت برنامه‌های وب قوی، وب‌سایت‌های پویا، API و موارد دیگر توسعه دهید. 

۶- اسکریپت‌نویسی و اتوماسیون: پایتون در خودکارسازی کارهای تکراری بسیار قابل است. با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌توانید اسکریپت‌های سفارشی برای مدیریت فایل، پردازش داده‌ها و مدیریت سیستم بنویسید و به اهدافی مانند صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری دست پیدا کنید. 

۷- سازگاری با پلتفرم‌های مختلف: پایتون به طور یکپارچه روی ویندوز، macOS و لینوکس اجرا می‌شود. در واقع با پایتون شما می‌توانید یک بار توسعه دهید و در هر جا که می‌خواهید مستقر کنید.

۸- منبع باز بودن: وضعیت منبع باز پایتون به این معنی است که به صورت رایگان در دسترس است. بدون خرج یک ریال می‌توانید به اکوسیستم وسیعی از کتابخانه‌ها، ابزارها و منابع دسترسی داشته باشید، در پروژه‌های منبع باز مشارکت کنید و عضوی از یک جامعه پر رونق باشید.

۹- تقاضای بالا در بازار کار: تطبیق پذیری پایتون تقاضای ثابت برای متخصصان ماهر را تضمین می‌کند. موقعیت‌های شغلی مرتبط با زبان برنامه‌نویسی دایتون شامل توسعه نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل داده‌ها، DevOps و موارد دیگر است.

۱۰- حقوق رقابتی: توسعه دهندگان پایتون به دلیل استفاده گسترده از آن حقوق رقابتی دارند. در یک جمله روی مهارت‌های پایتون خود سرمایه‌گذاری کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

۱۱- کتابخانه‌ها و پکیج‌های گسترده: اکوسیستم غنی پایتون دامنه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. اگر به محاسبات علمی، پردازش زبان طبیعی، توسعه بازی یا اینترنت اشیا علاقه‌مند باشید، پایتون دارای کتابخانه‌هایی است که متناسب با نیازهای شما هستند. 

۱۲- پشتیبانی انجمن پر رونق: انجمن فعال پایتون تضمین می‌کند که در مسیر برنامه‌نویسی خود هرگز تنها نباشید. پاسخ‌ سوال‌هایتان را می‌توانید در انجمن‌ها پیدا کنید، در جلسات شرکت کنید و با علاقه‌مندان به پایتون همکاری کنید، دانش را به اشتراک بگذارید و از دیگران بیاموزید.

سخن پایانی: بازار کار زبان پایتون در شرکت‌های ایرانی

پایتون با توجه به اینکه منبع‌باز است، به خوبی توانسته جای خود را در کشورهای در حال توسعه مثل ایران هم باز کند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی هستند که زبان پایتون را در میان تکنولوژی‌های مورد استفاده خود دارند. ویستا سامانه آسا هم یکی از این شرکت‌ها است که در بخش‌های مختلف خود از این زبان قوی و کاربردی استفاده می‌کند. ویستا سامانه آسا، یک شرکت فعال در بازار سرمایه است که محصولات فین‌تکی گروه مالی آگاه را توسعه می‌دهد و در حال حاضر سامانه‌های معاملاتی توسعه یافته توسط این شرکت بیش از ۷ میلیون کاربر دارد. 

آسا در حال حاضر هم موقعیت‌های شغلی مختلفی در زمینه نرم‌افزار دارد که می‌توانید از طریق صفحه «همکاری با آسا» در وب‌سایت رسمی این شرکت مشاهده و در صورت تمایل رزومه خود را ارسال کنید. همچنین وبلاگ آسا به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود و شما می‌توانید به مقاله‌های عمومی و تخصصی در زمینه‌های مختلف تکنولوژی دسترسی داشته باشید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49887 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو جشنواره تاریخ خبر: 1402/12/08 تعداد مشاهده: 205
کلید واژه ها:
سافت گذر